Google: 60% dintre Homo Smartphonicus din Romania acceseaza internetul de pe smartphone la primele ore ale diminetii

Dependenta de smartphone nu este atat de pregnanta in Ungaria, Cehia si Slovacia, tari in care portofelul, nu smartphone-ul, este pe locul intai intre lucrurile fara de care o persoana nu pleaca de acasa.

Potrivit AGERPRES, aproape 60% dintre utilizatorii de internet din Romania, botezati de Google "Homo Smartphonicus", acceseaza informatii in mediul online direct de pe telefoanele inteligente pe care le detin, conform studiului Google "Internetul mobil in viata de zi cu zi", realizat intre utilizatorii de internet mobil din patru tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia.

 

"Accesatul internetului de pe smartphone este un obicei intrat in rutina matinala a lui Homo Smartphonicus. Aproape 60% dintre utilizatorii de internet mobil fac acest lucru dimineata, pana sa plece de acasa. Mai mult, o treime isi verifica smartphone-ul imediat dupa ce se trezesc. Homo Smartphonicus isi incepe ziua pe telefon si continua la fel, dependent de conexiunea de internet mobil si instrumentele pe care i le ofera smartphone-ul. 43% spun ca utilizeaza smartphone-ul (in alt scop decat a telefona) oricand in timpul zilei, in timp ce aproape jumatate (47%) spun ca verifica smartphone-ul de cateva ori pe zi. Ponderea celor care utilizeaza smartphone-ul doar in timpul liber este foarte mica: doar 5%", reiese din concluziile cercetarii Google.


De asemenea, mai mult de jumatate (54%) dintre romanii detinatori de telefoane inteligente sustin ca tin terminalul in buzunar sau in geanta, in timp ce 42% "la indemana" (pe birou sau pe masa pe care mananca). Cea mai mare parte a celor chestionati au declarat ca verifica orice notificare a telefonului, iar 44% le verifica cel putin pe cele mai importante.


In topul celor mai importante aplicatii/functii cu alerte sonore de pe telefonul unui "Homo Smartphonicus" din Romania se afla: SMS-ul (84%), aplicatia de Facebook (64%), e-mail-ul (59%), aplicatiile de comunicare, precum Skype sau WhatsApp (52%) si jocurile (22%).


In timp ce la capitolul social media, distractia principala pentru utilizatorii romani de smartphone este Facebook-ul, pentru reprezentantii Homo Smartphonicus din Ungaria, Cehia si Slovacia, respectiva retea de socializare se situeaza abia pe locul 3, dupa SMS si e-mail.


Potrivit studiului, cei mai multi dintre romanii utilizatori de internet mobil (36%) spun ca verifica smartphone-ul de fiecare data cand primesc o notificare, atunci cand sunt la intalnire cu prietenii, in timp ce aproape un sfert (23%) nu se ating de smartphone in acele momente. Pe de alta parte, in alte tari, obiceiurile Homo Smartphonicus difera, in sensul in care cea mai mare parte a celor din Ungaria nu-si verifica smartphone-ul deloc, in timp ce in Cehia si Slovacia obiceiul cel mai intalnit este sa verifici smartphone-ul cand ajungi si cand pleci.


Nici atunci cand merg la culcare, romanii nu se despart de smartphone, 51% dintre acestia afirmand ca atunci cand nu pot dormi 'navigheaza' pe telefon, pe post de 'medicament' impotriva insomniei. Nu la fel se trateaza restul reprezentantilor genului Homo Smartphonicus din celelalte tari. Astfel, in Ungaria, tratamentul preferat pentru insomnie este televizorul, iar cehii si slovacii stau intinsi in pat, asteptand sa adoarma.


Studiul Google 'Internetul mobil in viata de zi cu zi' a fost realizat de IQS Online, in luna mai 2015, pe 800 de utilizatori de internet mobil, cu varste peste 15 ani, din Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia. Din acest esantion, 95% utilizeaza smartphone-ul, iar 54% tableta. In plus, marea majoritate (79%) a utilizatorilor de internet mobil se conecteaza atat prin Wi-Fi, cat si prin servicii de internet mobil de la furnizorul de servicii de telecomunicatii la care sunt clienti.


Conform studiului Consumer Barometer, 46% dintre romani au smartphone, iar 23% detin o tableta.


Sursa: AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor:Nicoleta Gherasi), http://www.agerpres.ro/sci-tech
 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din CAR DEALERS (2014)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE SRL 4,3250
2 PORSCHE INTER AUTO ROMANIA SRL 3,6000
3 TIRIAC AUTO SRL 3,4750
4 MHS TRUCK & BUS SRL 3,1375
5 AVIA MOTORS SRL 3,0125
6 SERVICE AUTO SERUS SRL 2,9750
7 RMB INTER AUTO SRL 2,9500
8 AUTOMOBILE BAVARIA SRL 2,8875
9 RADACINI MOTORS SRL 2,8875
10 EURO TEHNO GROUP SRL 2,8875