EY ROMANIA

  |  2013-09-10

Inteligenta Organizationala: alinierea nevoilor informationale ale companiei cu obiectivele ei strategice

În lumea de astăzi, informaţia este doar la un click distanţă

Pagina 1/2
 1 2   

Cu toate că accesul la informaţii este acum mai uşor ca niciodată, de cele mai multe ori, devine mai greu ca oricând să o identificăm pe cea de care avem cu adevărat nevoie.  

 

Volumul de big data creşte vertiginos. 90% din volumul de date din lume a fost creat doar în ultimii doi ani. Mai mult, se estimează că volumul de informaţii digitale se va dubla la fiecare doi ani, pe parcursul acestui deceniu. În următorii 10 ani, volumele de date vor depăşi cu mult capacitatea tehnologiilor de stocare. Prin urmare, companiile se vor trezi în situaţia de a fi nevoite să aleagă, în urma unui proces riguros de evaluare şi selecţie, ce tip de informaţie vor păstra şi la ce informaţii trebuie să renunţe.

 

În aceste date stocate sunt şi informaţii care pot ajuta companiile să înţeleagă mai bine o serie de factori care sunt critici pentru atingerea succesului – cum ar fi clienţi, pieţe, produse, lanţuri de aprovizionare, concurenţi şi riscuri.

 

Deşi companiile din întreaga lume şi-au intensificat semnificativ investiţiile digitale în ultimul deceniu, monitorizarea, organizarea, analizarea şi selectarea tuturor acestor date – pe scurt, identificarea valorii acestora pentru organizaţie – este un demers foarte complex, de lungă durată şi, nu de puţine ori, spinos.  

Analizarea tuturor acestor date fără o înţelegere a beneficiilor pe care ele le pot aduce afacerii este un exerciţiu inutil, care duce la o serie de rezultate nesatisfăcătoare din perspectiva investiţiilor şi a construirii unor astfel de capabilităţi în organizaţie.

 

O companie inteligentă îşi va construi un portofoliu de instrumente de analiză adaptate anumitor obiective de business.

 

În trecut, multe organizaţii s-au concentrat foarte mult pe T(= tehnologie), parte din  IT – care să susţină procesele de business şi să permită reducerea costurilor operaţionale.

 

În prezent,organizaţiile trebuie să răspundă provocării reprezentate de componenta I (= informaţie), care să fie accesibilă atât intern cât şi extern, într-un mod cât mai inteligent şi care să le ajute să supravieţuiască şi să se diferenţieze în piaţa economică volatilă din prezent.

 

Ce este Inteligenţa Organizaţională?

Escaladarea muntelui imens de informaţii disponibile în prezent, face ca acest demers să pară imposibil, la o primă vedere. Însă, Inteligenţa Organizaţională poate face această ascensiune mai uşoară.
 

Prin Inteligenţă Organizaţională înţelegem capacitateaunei organizaţii de a-şi optimiza performanţele prin: (1) identificarea informaţiilor relevante; (2) analizarea adecvată a acestor date astfel încât să ajungă la informaţii mai eficiente decât cele ale competiţiei;(3) capacitatea de a acţiona pe baza indicaţiilor rezultate în urma acestei analize. 

 

Inteligenţa Organizaţională ajută compania să identifice noi valenţe ale informaţiei pe care o deţine, dincolo de simpla sa accesare şi gestionare. Prin abordarea informaţiei din unghiul Inteligenţei Organizaţionale, companiile îşi pot alinia nevoile informaţionale la strategia şi obiectivele lor de business.

 

Inteligenţa Organizaţională oferă o modalitate de abordare care asigură o viziune globală asupra întregului lanţ valoric al informaţiei. Astfel, compania beneficiază, de o serie de informaţii rezultate în urma interconectării datelor care pot contribui la creşterea performanţelor afacerii.    
 

Deciziile bazate pe oimagine informaţională completă îmbunătăţesc managementul riscurilor companiei. Valoarea acestor informaţii este definită şi măsurată prin relevanţa pe care ele o au în luarea deciziilor. Astfel, Inteligenţa Organizaţională este o armă strategică în arsenalul unei companii.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din WASTE MANAGEMENT AND RECYCLING (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 REMATHOLDING CO. SRL 3,0000
2 REMAT SA 3,0000
3 METALIMPEX ROMANIA SRL 3,0000
4 ROSAL GRUP SA 2,0000
5 ROMRECYCLING SRL 2,0000
6 GREENTECH SA 2,0000
7 REMAT BRASOV SA 2,0000
8 MONBAT RECYCLING SRL 2,0000
9 REMATINVEST SRL 2,0000
10 SUPERCOM SA 2,0000