T4 2013, cel mai bun din ultimii cinci ani

Valoarea vanzarilor de pe piata bunurilor de folosinta indelungata din ultimul trimestru al anului a crescut cu aproape 11% fata de T4 2012. Intregul an 2013 a crescut fata de 2012 cu 7%.

Pagina 1/2
 1 2   

Singurele doua sectoare care au inregistrat scaderi in acest an au fost cele de imprimante si multifunctionale si piata foto. Celelalte au aratat cresteri, in special in T4. De exemplu, piata electronicelor a crescut la nivelul intregului an dupa trei trimestre de descrestere consecutiva. Valoarea vanzarilor de pe acest segment in T4 2013 a fost mai mare cu aproape 8% fata de T4 2012.

 

Evolutia vanzarilor pentru bunurile de folosinta indelungata in Romania

Sursa: GfK TEMAX® Romania

 

Telecom

 

Valoarea nesubventionata a sectorului de telecom generata in T4 2013 a inregistrat o crestere de peste 21% in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, insumand 169 milioane de euro.

 

La nivelul intregului an, din punct de vedere valoric, s-a inregistrat o crestere de 17% datorata vanzarilor mari de smartphone-uri. Piata de telefoane mobile a inregistrat o descrestere de doua cifre.

 

Trimestrul al patrulea al anului 2013 a adus in atentie un segment nou in cadrul sectorul telecom, cel de phablets. Acestea sunt produse ce incorporeaza functie GSM si au un display intre 5,6 inci si 6,99 inci. Vanzarile de phablets cresc rapid si sunt considerate inca un segment de nisa pentru acei consumatori care doresc un produs intre smartphone si tableta.

 

Electrocasnice mici

 

Piata electrocasnicelor mici a inregistrat cu 13% mai multa valoare in T4 2013 fata de acelasi trimestru al anului trecut. Vanzarile de Black Friday au contribuit la performanta trimestriala a sectorului, noiembrie 2013 fiind cu 27% mai mare decat aceeasi luna din 2012. Majoritatea categoriilor de produse au inregistrat rate de crestere de doua cifre fata de acelasi trimestru din 2012. in decembrie, cea mai buna luna din punct de vedere al vanzarilor pentru electrocasnice mici, consumatorii au continuat sa cumpere produse din categoria de ingrijire personala, in special aparate de indepartat parul, dar si storcatoare.

 

Vanzarile din 2013 de electrocasnice mici au cumulat o valoare totala de 114 milioane de euro, cu mai bine de 9% peste 2012. Exista in continuare optimism pentru crestere dat de tendinta pozitiva pe care se afla segmentele de aspiratoare, atat cele cu sac dar si cele fara, de aparate pentru preparat mancarea: blendere si mixere de mana si de expresoarele cu capsule si fullautomate.

 

Electronice

 

Ultimul trimestru al anului a adus vesti bune pentru sectorul electronicelor. Cu aproape 8% mai mult decat in T4 2012, T4 2013 a adus o crestere pe intregul an de 1,6% pentru piata de electronice. Valoarea totala inregistrata pe piata in acest trimestru a ajuns la 119 milioane de euro. Mai mult de jumatate din aceste vanzari au fost realizate in noiembrie, cea mai buna luna din an.

 

Vanzarile de televizoare cu ecran plat au fost ridicate, in timp ce vanzarile pentru aparate din categoriile audio, video, console de jocuri si sisteme de navigatie au fost in declin.

 

In timpul perioadelor promotionale, in special in noiembrie, cea mai mare cerere a fost pentru televizoare cu diagonale mari (peste 42 inci), dar si pentru Smart TV-uri. in T4 2013, aproape un televizor din trei vandute a fost dotat cu functionalitati Smart TV, in timp ce televizoarele 3D au atras mult mai putina cerere.

 

Electrocasnice mari

 

Piata electrocasnicelor mari a mentinut cresterea si in ultimul trimestru al lui 2013, fiind cu aproape 8% mai mare comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, ajungand la valoarea de 113 milioane de euro. In T4 2013, produsele cu cele mai bune performante - masinile de spalat rufe, uscatoarele si masinile de spalat vase - au avut rate de crestere de doua cifre. Piata de frigidere isi continua tendinta de migrare catre produse cu caracteristici superioare, iar piata de congelatoare a crescut cu 10% fata de T4 2012.

 

In total, piata electrocasnicelor mari in 2013 a insumat o valoare de 337 milioane de euro, cu mai mult de 5% peste performanta din 2012. Aproape toate categoriile si-au crescut valoarea vanzarilor si se remarca  trecerea catre produse cu caracteristici superioare in ceea ce priveste capacitatea, eficienta energetica si noile tehnologii si catre electrocasnice incorporabile.

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din ADVERTISING AGENCIES (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 B.V. MCCANN-ERICKSON SRL 2,0000
2 LION COMMUNICATION SERVICES SA 2,0000
3 BT PRODUCTION GROUP SRL 2,0000
4 GROUPM MEDIA OPERATIONS SRL 2,0000
5 GEOMETRY GLOBAL ROMANIA SRL 2,0000
6 CENTRADE INTEGRATED SRL 2,0000
7 ALTAVIA ROMANIA COMMUNICATION SRL 2,0000
8 GRUP SAPTE SRL 2,0000
9 HOGARTH WORLDWIDE SRL 2,0000
10 OGILVY & MATHER ADVERTISING SRL 2,0000