EY ROMANIA

  |  2013-12-20

Tendinte in televiziune - Consumatorii vor dicta viitorul

Studiul EY Future of Television – Media & Entertainment identifica sase tendinte care vor influenta viitorul televiziunii pe masura ce industria se pregateste sa faca fata unei schimbari majore in materie de monetizare si structuri narative (storytelling), prin dezvoltarea unei game extinse de noi canale, noi platforme, noi dispozitive si noi experiente

Se evidentiaza, de asemenea, necesitatea masurarii mai detaliate de catre companiile de media si divertisment a comportamentului de vizionare, pentru a putea crea experiente mai interactive, mai multa mobilitate si o mai buna adaptare a continutului la nevoile si interesele specifice ale telespectatorilor.

 

Rezultatele sondajului EY se bazeaza pe analiza a mii de ore de interviuri realizate cu executivi si lideri din companii de media si divertisment din intreaga lume.

 

Cele sase tendinte identificate de studiu care vor determina viitorul televiziunii sunt:

 

1.    Structurile narative (storytelling-ul) vor evolua pentru a valorifica mai bine mediul reprezentat de platformele multiple. Ecranul utilizat cel mai des nu va mai fi cel definit de dimensiune, ci va fi acel ecran care va fi capabil sa capteze atentia. Ecranele multiple care functioneaza perfect impreuna vor permite dezvoltarea de noi structuri narative care sa ofere producatorilor de continut mai multe oportunitati de a inova impreuna cu audienta. Metadatele care permit sincronizarea intre ecrane vor deveni facilitatoare cheie.

 

2.    Ecranele omniprezente vor solicita o mobilitate mai mare a continutului. Pe masura ce apar tot mai multe ecrane in tot mai multe locuri – de la spatiile de acasa, pana la vehicule sau spatiile publice – vom asista la o crestere a cererii pentru continut care sa poata urma telespectatorul oriunde merge acesta. Agentiile de publicitate vor avea la dispozitie mai multe ecrane si un potential mai mare de a genera impresii in aceasta noua paradigma, multi-ecran.

 

3.    Dinamica sociala si experientele sociale colective vor determina o crestere a vizualizarilor asociate evenimentelor. Chiar daca vizualizarea devine din ce in ce mai fragmentara, consumatorii vor dori, pe mai departe, sa faca parte din experientele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondiala sau Premiile Oscar. In cazul in care creatorii de continut vor reusi sa construiasca o experienta sociala puternica in jurul unui program, telespectatorii vor dori sa fie inclusi in aceasta experienta si se vor intoarce in fata ecranului.

 

4.    Inovatia in materie de descoperiri de noi programe si de noi tipuri de telecomenzi va duce la definirea unor tehnici care sa optimizeze cautarea de programe relevante. In pofida evolutiei televizoarelor, experienta consumatorului cu telecomanda si cautarea pe canalele disponibile nu s-a schimbat prea mult in ultimele cateva decenii. Telespectatorii continua sa fie adesea frustrati atunci cand incearca sa gaseasca la TV ceva ce ii intereseaza. Cu ajutorul tabletelor si a altor dispozitive, cautarea si descoperirea de programe vor fi mult mai intuitive si mai adaptate la preferintele fiecarui individ. Furnizorii de continut vor fi nevoiti, in cele din urma, sa-si optimizeze continutul pentru cautare, la fel ca in cazul motoarelor de cautare, pentru a permite continutului relevant si atragator sa ajunga sa fie vazut de telespectator.

 

5.    Vizionarea intr-o singura sesiune a mai multor episoade dintr-un serial sau alt tip de continut va atrage dupa sine inovatii in zona de masurare si personalizare. Odata cu cresterea numarului de platforme de continut video la cerere, a crescut si accesul consumatorilor la continut, precum si frecventa fenomenului de bingeing (vizionarea, timp de mai multe ore, de continut intr-o singura sesiune). Companiile de media si divertisment vor fi nevoite sa dezvolte metode prin care sa masoare si sa inteleaga mai bine acest tipar unic de vizionare, astfel incat modul in care impacheteaza continutul pe care-l propun sa satisfaca mai bine nevoile telespectatorilor, sa creeze fani dedicati pe toata durata de viata a produsului si sa creeze mai multe oportunitati pentru publicitari.

 

6.    Cererile tot mai exigente de continut unic venind din partea noilor jucatori intrati in segment vor influenta inovarea dincolo de sistemul studioului traditional. Deoarece realizarea de programe este acum asigurata de un numar mai mare de producatori, va exista o mai mare libertate de creatie si se vor putea asuma mai multe riscuri. In mod similar, posibilitatea telespectatorilor de a vedea la cerere episoadele pilot si de a le vota pe cele care le plac cel mai mult va atrage dupa sine o redistribuire a controlului asupra produsului intre telespectatori si cel care le produce, ceea ce va permite dezvoltarea de continut si in afara formatului traditional din televiziunile standard. De asemenea, producatorii de continut vor putea aloca mai mult timp dezvoltarii personajelor si liniei narative, deoarece nevoia de a rezuma episoadele anterioare va fi eliminata, datorita posibilitatii audientei de a le viziona si re-viziona la cerere, oricand doresc.

 

Companiile de media si divertisment vor trebui sa dezvolte o relatie mult mai apropiata cu telespectatorii pentru a crea o interactiune mai puternica atat prin experienta de vizionare a continutului cat si prin publicitate.

 

”Nu este vorba doar despre a facilita vizualizarea de continut pe mai multe tipuri de platforme”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania. „Este vorba, mai degraba, despre a crea experiente printr-un continut puternic personalizat, deoarece relatia dintre continut si telespectator va fi din ce in ce mai complexa si are potentialul de a deveni tot mai profitabila”.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din POSTAL AND COURIER ACTIVITIES (2014)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 FAN COURIER EXPRESS SRL 3,3750
2 COMPANIA NATIONALA POSTA ROMANA SA 3,2500
3 DHL INTERNATIONAL ROMANIA SRL 3,1625
4 TNT ROMANIA SRL 3,1625
5 URGENT CURIER SA 3,1000
6 UPS ROMANIA SRL 2,8375
7 DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION SA 2,5750
8 NEMO PROD COM IMPEX SRL 2,5375
9 URGENT CARGUS SA 2,5375
10 GLS GENERAL LOGISTICS SYSTEMS ROMANIA SRL 2,4500