Transportul feroviar trebuie sa devina mai competitiv in termeni de cost si livrare la termen

Eurogroup Consulting (ECG), partenerul Ensight in reteaua internationala de firme de consultanta nextcontinent, a publicat rezultatele editiei 2015 a Barometrului European asupra perceptiei transportatorilor feroviari.

Pagina 1/2
 1 2   

Obiectivul barometrului este de a oferi transportatorilor o voce si de a evalua opinia lor cu privire la transportul feroviar de marfuri. Barometrul analizeaza modalitatea preferata de expeditori pentru a isi transporta marfurile, usurinta utilizarii serviciilor feroviare si gradul de satisfactie al utilizatorilor. Comparativ cu editiile precedente, acesta include o evaluare a perceptiei transportatorilor de la nivel European.

 

Populatia tinta: transportatorii industriali, transportatorii cu amanuntul si agentii de transport care utilizeaza sau nu transportul feroviar conventional sau combinat

Perimetru: un panel format din 129 de respondenti, dintre care 76 francezi si 53 internationali

Administrare: chestionar online trimis clientilor si membrilor din comitetele directoare

Perioada de administrare: intre 13 ianuarie - 13 martie 2015 

 

Principalele concluzii ale studiului, precum si trendurile de dezvoltare sunt prezentate in continuare:
Furnizorii sunt unanim in favoarea alegerii transportului feroviar, cu conditia ca unele imbunatatiri sa aiba loc. Este obligatoriu sa fie mai competitiv in ceea ce priveste costurile si livrarea la termen iar oferta feroviara sa combine transparenta, accesibilitatea si flexibilitatea. Renovarea si dezvoltarea retelei, pentru a acoperi nevoile locale, este de asemenea un pas de o importanta majora.

 

Actiunile pentru care respondentii pledeaza includ:

1. Preturi competitive, imbunatatirea respectarii termenelor
2. Mai multa claritate, transparenta si disponibilitate
3. Controlul costurilor, micsorarea riscurilor si dezvoltarea liniilor
4. Actualizarea costului pana la destinatia finala (last mile)
5. Finantarea renovarii retelelor periferice (feeder network) si inghetarea cresterii preturilor transporturilor de marfa
6. O retea imbunatatita si o piata feroviara mai competitiva

 

Transportul multimodal feroviar/rutier si multimodal maritim/rutier reprezinta ambele moduri de transport satisfacatoare. Alternativa feroviara, in varianta combinata (in special cu transportul rutier) ofera flexibilitate, care poate capta cu siguranta atentia mai multor expeditori. Cu toate acestea, partile implicate nu pierd din vedere necesarul financiar si cerintele de mediu in alegerea modalitatii lor de transport.


Tranportatorii subliniaza necesitatea cooperarii reciproce intre organizatorii de transport si companiile feroviare pentru a incerca sa raspunda mai bine nevoilor lor, in special in cazul celor ce nu sunt conectati prin reteaua feroviara.


Repartizarea modala
Transportul rutier ramane modalitatea preferata de transport, 50% din respondentii care folosesc doar un singur mijloc de transport, alegand aceasta optiune.


Atunci cand doua mijloace de transport trebuie folosite, principalii jucatori prefera combinarea transportului feroviar conventional cu transportul rutier (48% dintre respondenti au selectat aceasta optiune). Comparativ cu anul trecut, atat transportul combinat feroviar/rutier cat si cel maritim/rutier au crescut cu 10 puncte.

 

In functie de tipul bunurilor transportate, transportul rutier ramane principala modalitate, in cazul transporturilor bunurilor de consum si a substantelor periculoase si chimice.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din PAPER AND CARDBOARD PRODUCTS (2015)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 RONDOCARTON SRL 2,6875
2 DUNAPACK RAMBOX PRODIMPEX SRL 2,2500
3 PEHART TEC SA 2,1875
4 VRANCART SA 2,1875
5 ROMCARTON SA 2,1875
6 ROMANIAN PAPER DISTRIBUTION SRL 2,1250
7 ECOPACK SA 2,0625
8 DON PEDRO SRL 2,0625
9 AMBRO SA 2,0000
10 METALICPLAS IMPEX SA 1,9375