DOINGBUSINESS.RO

  |  2013-12-12

Dacris: afaceri in valoare de 15.750.000 de euro in 2013

Grupul de companii Dacris inregistreaza anul acesta o cifra de afaceri de 15.750.000 de euro, in crestere cu 20% fata de anul 2012

Pentru anul urmator, compania prognozeaza ca va continua ritmul de crestere, in ciuda unei piete aflate in stagnare, in care clientii isi vor mentine achizitiile la strictul necesar.

 

Grupul de companii Dacris - specializat in importul, distributia si comercializarea articolelor de birou si a produselor tiparite - detine o cota de piata de aproximativ 10% in Romania si ocupa pozitia a doua din punct de vedere al cifrei de afaceri.

 

In topul vanzarilor pe segmentul B2B se mentin hartia pentru imprimante si copiatoare, consumabilele pentru imprimante si produsele de organizare si arhivare. O crestere majora au inregistrat-o produsele de protocol si cele administrative.

 

Investitiile Dacris: 50 de noi pozitii in cadrul grupului, depozit nou si extindere in Bulgaria

Principala preocupare a companiei Dacris in 2013 s-a axat pe dezvoltarea factorului uman prin crearea a 50 de pozitii noi in cadrul grupului si prin derularea unor programe de training complexe pentru forta de vanzari ce vor continua si pe parcursul anului urmator. Valoarea totala a investitiei a fost de 50.000 de euro. in prezent, Dacris are un numar de 292 de angajati.

         

“Tot in 2013, am investit peste 750.000 de euro intr-un nou depozit cu o suprafata de 1.200 mp. Noua cladire asigura spatiu suplimentar de depozitare, dar si posibilitatea dezvoltarii unor noi spatii logistice pe terenul aferent acestei noi facilitati, situat langa sediul actual Dacris. O alta investitie, de aproximativ 40.000 de euro, a fost directionata catre site-ul www.dacris.netcare functioneaza pe o noua platforma IT”, a precizat Dan Fati, directorul general al grupului de companii Dacris.

 

O alta mutare a grupului Dacris in 2013 a fost extinderea pe piata din Bulgaria in marile retele de magazine, folosind experienta de vanzare prin aceste canale, acumulata in Romania - in special pentru marca Pilot. “Noi ne ocupam exclusiv de importul si de marketingul acestui brand, care a crescut in fiecare an in concordanta cu efortul depus de echipa Dacris. in ultimii 3 ani, investitiile in marketing pentru acest brand au fost de peste 250.000 de euro pentru pentru ambele piete (Romania si Bulgaria), in reclama TV, online si presa scrisa”, a adaugat Dan Fati.

 

Motoare de crestere a business-ului: diversificarea portofoliului si cresterea fortei de vanzari

Factorii care au condus la cresterea cifrei de afaceri se leaga de diversificarea portofoliului si de acoperirea de noi zone geografice. Printre noile marci din portofoliul Dacris se numara Carioca si Panini, promovate in cadrul retelelor internationale de tip hypermarket si in librarii. DoubleA, Uchida, Troika sunt alte marci intrate in portofoliu in 2013 si promovate mai ales pe segmentul Business-to-Business.  

 

Un alt motor de crestere a fost reprezentat de marirea echipei de vanzari care acopera acum noi zone. Astfel, livrarea este efectuata in toata tara, iar segmentul de B2B este acoperit in toate orasele mari de reprezentanti de vanzari Dacris. Pe de alta parte, baza de clienti s-a extins cu aproximativ 500 de pozitii de la inceputul anului. Business-ul adus de clientii noi a asigurat 13% din cifra de afaceri.

 

Cresterea inregistrata in acest an a avut ca sursa si portofoliul de articole scolare distribuite prin intermediul www.rechizitelemele.ro, dar si prin retailul modern si librarii. Vanzarile realizate pe parcursul lunilor august si septembrie au adus o crestere de 33% comparativ cu aceeasi perioada din 2012.

 

Anul 2014 – miscari minore in piata de birotica si papetarie, clienti mai atenti la calitatea servicilor oferite

Piata de birotica si papetarie romaneasca este foarte fragmentata. Fara a fi monitorizata si analizata, estimarile merg, in mare, catre suma de 150-200.000.000 de euro, in functie de categoriile de produse asociate acestei piete.

 

Pentru anul urmator, reprezentantii Dacris considera ca in piata nu se vor intampla miscari majore. “Dupa scaderile substantiale din 2009 versus 2008, piata a inceput sa-si revina incet. Estimam ca in 2014 va ajunge la nivelul celei din 2008. Jucatorii ce detin cote importante de piata vor depune eforturi de loializare a clientilor aflati in portofoliu si de atragere de noi clienti. Mai dificil va fi pentru companiile care actioneaza in zone limitate, care intampina presiune atat pe preturi cat si pe servicii. Termenele de incasare cresc sub presiunea clientilor, necesitand o mai buna administrare a cash-flow-ului, si nu vor fi multe companii ce vor putea sustine aceste termene de plata. Clientii devin din ce in ce mai selectivi in ceea ce priveste calitatea serviciilor”, a comentat Dan Fati.

 

Pentru anul urmator, obiectivele Dacris se leaga de accelerarea ritmului de crestere prin extinderea si perfectionarea fortei de vanzare si printr-o mai buna integrare online-offline a sistemului de preluare si gestionare a comenzilor.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.