BERD

  |  2018-06-04

EBRD Advice for Small Businesses: informarea si calitatea produselor determina performanta IMM-urilor la export

In Romania, noua din zece intreprinderi sunt IMM-uri, si tot IMM-urile genereaza doua din trei noi locuri de munca.

„Informatia este cel mai important instrument pentru exportatori”, a declarat Jonathan Walden, expertul in comert exterior din partea Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, la intalnirea dedicata IMM-urilor care vor sa-si eficientizeze prezenta pe pietele internationale.


IMM-urile din Uniunea Europeana au marele avantaj de a avea la indemana cea mai eficienta baza de informatii pentru comertul exterior la nivel global, Market Access Database. Conform lui Jonathan Walden, un IMM care se pregateste de export are nevoie, bineinteles, de cunostinte privind proceduri, Incoterms1, lanturi valorice globale sau Acordul OMC pentru facilitarea comertului, dar esentiale sunt doar trei elemente: adresa Market Access Database, tara in care doreste sa exporte si codul produselor pe care le ofera.


„Brandul de tara conteaza. Si propriul brand conteaza, dar cel mai mult conteaza ca produsul sa fie de calitate si sa aveti incredere in produsul vostru”, a adaugat Jonathan Walden.


Romania este o tara cu o amprenta semnificativa in comertul international, plasandu-se, in 2016, pe locul 34 in topul mondial al celor mai mari exportatori. Pentru un IMM care doreste sa exporte, primul pas in pregatire este cercetarea riguroasa a pietelor, iar al doilea este explorarea directa a pietelor selectate, prin vizite sau participari la targuri. Un IMM din Uniunea Europeana poate sa opteze pentru comertul intracomunitar (care, tehnic, din punct de vedere al UE, nu este un export), sau pentru o piata externa in care exista un acord comercial cu UE. Insa nu trebuie sa excluda posibilitatea de a accesa si alte piete, precum pietele emergente, care au evoluat spectaculos in ultima decada, fiind mult mai accesibile si ofertante acum, si aliniindu-se din ce in ce mai mult cu procedurile din pietele avansate.


„BERD sprijina dezvoltarea IMM-urilor romanesti, iar exportul este o oportunitate de crestere care nu trebuie ignorata. De aceea, le venim in ajutor cu training-uri si evenimente specializate, oportunitati de networking, acces facilitat la servicii de consultanta locala sau expertiza internationala, precum si solutii de finantare”, a declarat Daniela Marin, Principal Manager in SME Finance & Development Group.


In Romania, noua din zece intreprinderi sunt IMM-uri, si tot IMM-urile genereaza doua din trei noi locuri de munca. Nu doar ca aici se creeaza cele mai multe locuri de munca, dar IMM-urile stimuleaza spiritul antreprenorial, sunt suficient de flexibile pentru a fi foarte inovative si contribuie semnificativ la cresterea economica si stabilitatea sociala.


Contributia IMM-urilor romanesti la export este inca destul de redusa, fiind estimata la aproximativ 25%2 din totalul exporturilor intra si extra comunitare, fata de media europeana, in care IMM-urile contribuie cu aprox. 45%3 la totalul exporturilor.
Evenimentul „Performanta la export? Aflati cum” organizat recent la Bucuresti de catre BERD a avut obiectivul de a facilita accesul IMM-urilor interesate de export la informatie si expertiza, si a fost precedat de o sesiune de training de trei zile cu expertul Crown Agents Jonathan Walden.
 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din TELECOMMUNICATIONS EQUIPMENT (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 ERICSSON TELECOMMUNICATIONS ROMANIA SRL 3,0000
2 ARSIS TRADING SRL 2,0000
3 COSMOS MOBILE SRL 2,0000
4 HR FRANCHISING SRL 2,0000
5 REGENERSIS (BUCHAREST) SRL 2,0000
6 ILEX COM SA 2,0000
7 ROHDE & SCHWARZ TOPEX SA 2,0000
8 ROBEST COM SRL 2,0000
9 ECCO GROUP DEVELOPMENT SRL 2,0000
10 GENERAL SECURITY SRL 2,0000