ING Romania – numar de clienti in crestere si o noua platforma digitala pentru companii, ING Business

Numarul de clienti activi a crescut cu 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar numarul de clienti cu salariul la ING a crescut cu 24% in ultimul an.

2018 a adus un start puternic pentru ING Bank Romania pe toate segmentele, cu volume de business mai mari si un numar de clienti in crestere. Aceasta evolutie a dus venituri mai mari cu 32% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de pana la 425 milioane RON.

 

Costurile operationale au ajuns la 206 milioane RON, crescute cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut datorita schimbarilor aduse modelului operational anuntat la inceputul acestui an, dar si investitiilor in infrastructura IT si aplicatiilor de business, a cheltuielilor cu noii angajati si a costurilor de reglementare.

 

Masuri precum politicile de risc imbunatatite din ultimii ani coroborate cu reversarea provizioanelor pentru anumiti clienti au dus la o scadere a costurilor de risc cu 82%, ajungand la 5 milioane RON la finalul lunii martie 2018. Rezultatele se bazeaza pe o politica sanatoasa si stabila de evaluare a clientilor pentru toate liniile de business, ce a contribuit la o rata a creditelor neperformante in continua scadere, ajungand la finalul primului trimestru la 3,1%, cu 0,6 puncte procentuale mai putin decat in martie 2017.

 

Profitul brut a ajuns la 214 milioane RON, cu 95 milioane RON mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, datorita unei cresteri puternice a veniturilor (de 102 milioane RON), generata de un numar de clienti in crestere pe toate segmentele de business, dar si a unor costuri de risk si operationale bine controlate. Profitul net a ajuns la 193 milioane RON, datorita rezultatelor foarte bune de business.

 

Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 21.4 miliarde la finalul lunii martie 2018, mai mare cu 16% fata de acum 12 luni, acoperind o cota de piata de 8,9%, o crestere de 0.9 puncte procentuale fata de martie 2017. Portofoliul este in continuare echilibrat intre Corporate si Retail, cu ponderi de 42% versus 58%. Segmentul de retail a inregistrat o crestere de 13% in imprumuturile noi acordate persoanelor fizice, cu o crestere remarcabila pe segmentul creditelor ipotecare noi, de 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Imprumuturile pentru IMM-uri a crescut cu 24%, ajungand la 5.0 miliarde RON.

 

Clientii ING ne-au incredintat 27,9 miliarde RON in depozite, cu 21% mai mare fata de martie 2017. Astfel, ING a ajuns la o cota de piata de 8,5%.

 

In total, banca a ajuns la volume de business mai mari cu 7 miliarde luand in calcul produsele de creditare si depozitele alese de clienti ING.

 


Vorbim cu clientii instant si prin canale digitale

 

Pe parcursul ultimului an, ING Bank a atras 150.000 de noi clienti, o crestere semnificativa pe toate liniile de business, confirmand astfel ca serviciile ING sunt pe masura asteptarilor clientilor sai. Nivelul de satisfactie se vede si in scorul NPS ce pozitioneaza ING ca cea mai recomandata banca de catre clientii sai.

 

La finalul lui martie 2018, ING a raportat 623.500 utilizatori ai ING Home’Bank, o evolutie de 25puncte procentuale, care s-au logat de putin peste 9 milioane de ori, dintre care in 72% din cazuri de pe dispozitive mobile. Clientii au tranzactionat de 2,42 milioane de ori mai mult, o crestere de 31% comparativ cu aceeasi perioada din 2017, 50% dintre tranzactii fiind facute de pe dispozitive mobile.

 

„Clientii nu ar trebui sa-si consume timpul cu drumuri la banca pentru fiecare operatiune, ci au nevoie de instrumentele potrivite pentru a-si gestiona banii singuri, asa cum considera necesar. Valoare adaugata vine tocmai din relatia umana extrem de necesara pentru produse mai complexe din portofoliu, pe care clientii nostri o gasesc intr-un ING office, in call center sau in relatia cu relationship managerul lor.
Consideram ca produsele online si capacitatea de a le oferi clientilor servicii instant, sigure si accesibile vor deveni experiente cotidiene uzuale in viitorul apropiat, dar avem acum posibilitatea si timpul necesar sa le dezvoltam impreuna cu clientii nostri. Acesta este modul in care un furnizor de servicii, fie din domeniul bancar sau oricare alta industrie, poate sa ramana relevant in viata de zi cu zi a clientilor sai”, declara Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

 

Divizia de Mid-Corporate Banking a inceput anul lansarea ING Business, platforma digitala dedicata companiile antreprenoriale. Clientii IMM si Mid-Corporate vor avea la dispozitie toate produsele si serviciile bancare pe prima platforma omni-channel – desktop, tableta, smartphone, smartwatch -, complet personalizabila in functie de rolul utilizatorului in companie. ING business va deveni progresiv disponibila clientilor, oferindu-le acces la trei tipuri de actiuni: partea de tranzactionare, dimensiunea de self-service, precum si un nou canal de comunicare directa si personalizata cu banca.
Cresterea creditarii pentru clientii mici si mijlocii a continuat sustinut si in primul trimestru, influentata de o evolutie pozitiva puternica de 28% pe segmentul clientilor mici.

 

Un inceput de an activ a avut si divizia de Wholesale Banking, care recent a redevenit participant la sistemul de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti si a semnat un numar semnificativ de contracte de creditare. In luna martie, ING a semnat cu CTPark primul credit pe sectorul real estate, cu scopul de a finanta un proiect verde sustenabil. Un alt contract de impact este cel semnat cu Rompetrol Group, parte dintr-o creditare sindicalizata oferita alaturi de BCR, Raiffeisen si UniCredit.

 

In zona de Retail, ING Card Complet inca atrage un numar ridicat de conturi de salariu, la un an de la relansarea sa, in principal datorita politicii de zero comisioane, ajungand la o crestere de 24% a portofoliului de consumatori care isi incaseaza veniturile la ING. In categoria microfirmelor, am inregistrat o crestere a numarului de clienti de 71%, datorita ING Business Credit Card lansat la finalului anului trecut, care a oferit start up-urilor posibilitatea de a obtine o linie de credit instant in orice ING Office, dar si ca rezultat al platformei flexibile de internet integrata in ING Home’Bank.

 

Totodata, echipa de retail s-a reintregit cu noul noul lor Director, Javier Montes Pita, care a preluat responsabilitatile lui Daniel Manibardo Llano.

 

Rezultate financiare ING Group


ING Group a atras noi consumatori si a consolidat relatia cu cei existenti. Numarul total de consumatori a crescut cu 400.000 in acest trimestru, ajungand la 37.8 milioane. Rezultatele nete ale primului trimestru din 2018 ale ING sunt de 1.225 milioane de euro, crestere de la 1.143 milioane euro inregistrate in trimestrul similar din 2017 si de la 1.015 milioane de euro raportati in trimestrul patru din 2017.

 

Costurile de risc s-au mentinut la un nivel redus si am dovedit un bun control al costurilor in primul trimestru. Cheltuielile au fost mentinute la un nivel mai scazut fata de ultimul trimestr al lui 2017, cand costurile au fost ridicate datorita investitiilor in proiecte de dezvoltare si cheltuieli ne-recurente.


 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din PHARMACY CHAINS (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 SENSIBLU SRL 3,0000
2 S.I.E.P.C.O.F.A.R. SA 3,0000
3 HELP NET FARMA SA 3,0000
4 CATENA HYGEIA SRL 3,0000
5 ROPHARMA SA 3,0000
6 MED-SERV UNITED SRL 2,0000
7 FARMACEUTICA ARGESFARM SA 2,0000
8 FARMACIA TEI SRL 2,0000
9 LAVIRA TRANSPORT SRL 2,0000
10 TRI FARM SRL 2,0000