BOSCH GROUP

  |  2018-04-26

Inovatie revolutionara: noua tehnologie diesel Bosch ofera solutii pentru problema oxizilor de azot

Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, cere transparenta cu privire la consumul de carburant si emisiile de CO2.

Pagina 1/2
 1 2   

Stuttgart si Renningen, Germania: „Exista viitor pentru motoarele diesel. Astazi vrem sa punem punct, odata pentru totdeauna, dezbaterii privind declinul tehnologiei diesel.” Cu aceste cuvinte, CEO-ul Bosch,Dr. Volkmar Denner, a anuntat, in cadrul conferintei de presa anuale a companiei, un progres decisiv al tehnologiei diesel. Noile dezvoltari Bosch ar putea permite producatorilor de autovehicule sa reduca emisiile de oxizi de azot (NOx) atat de drastic incat sa respecte deja viitoarele limitari.

 

Chiar si la testarea RDE (emisii in conditii reale de conducere), emisiile generate de autovehiculele echipate cu noua tehnologie diesel Bosch nu sunt doar semnificativ mai mici decat limitele actuale, ci si decat cele care vor intra in vigoare din 2020. Inginerii Bosch au obtinut aceste rezultate prin perfectionarea tehnologiilor existente. Componentele suplimentare, care ar putea majora costurile, nu sunt necesare. „Bosch forteaza limitele din punct de vedere tehnic,” a spus Denner. „Echipate cu cea mai recenta tehnologie Bosch, autovehiculele diesel vor fi clasificate drept autovehicule cu nivel redus de emisii si vor ramane accesibile din punct de vedere financiar.” CEO-ul Bosch a cerut, de asemenea, mai multa transparenta in ce priveste emisiile CO2 cauzate de traficul rutier si a cerut ca masurarea consumului de carburant si, implicit, a emisiilor CO2 sa fie efectuata in viitor in conditii reale de drum.


Valori record in conditii reale de conducere: 13 mg NOx pe kilometru


Din 2017, legislatia europeana a cerut ca noile modele de autovehicule pentru pasageri, testate in conformitate cu RDE pe un traseu cu drumuri urbane, extraurbane si autostrazi, sa emita cel mult 168 miligrame de NOx pe kilometru. Din 2020, aceasta limita va fi redusa la 120 miligrame. Dar, chiar si astazi, autovehiculele echipate cu tehnologia diesel Bosch pot atinge 13 miligrame de NOx in cadrul ciclului de testare RDE. Aceasta inseamna aproximativ o zecime din limita care se va aplica incepand cu 2020. Si chiar in cazul deplasarii in conditii urbane deosebit de dificile, cand parametrii testarii depasesc cerintele legale, emisiile medii ale autovehiculelor de test Bosch sunt de 40 de miligrame pe kilometru. Inginerii Bosch au ajuns la acest progres decisiv in ultimele luni.


O combinatie de tehnologie avansata pentru injectia de carburant, un sistem nou dezvoltat pentru administrarea aerului si un sistem inteligent pentru administrarea temperaturii au facut posibila obtinerea acestor valori atat de scazute. Emisiile NOx pot ramane acum sub nivelul admis in orice conditii de trafic, indiferent daca autovehiculul este condus cu viteza sau incet, in conditii de inghet sau la temperaturi de vara, pe autostrada sau in trafic urban aglomerat. „Motorul diesel va ramane o optiune pentru traficul urban, indiferent daca soferii sunt comercianti sau navetisti,” a spus Denner.

 

Bosch facut dovada acestui avans inovator in cadrul unui eveniment major de presa la Stuttgart. Zeci de jurnalisti, atat din Germania, cat si din strainatate, au avut oportunitatea de a conduce autovehiculele de test prevazute cu echipamente mobile de masurare in traficul aglomerat al orasului, in conditii deosebit de dificile. Rezultatele inregistrate de jurnalisti, impreuna cu traseul deplasarii, pot fi consultate aici. Intrucat masurile de reducere a emisiilor NOx nu au un impact semnificativ asupra consumului, motorul diesel isi mentine avantajul economiei de carburant, al emisiilor CO2, protejand prin urmare climatul.

 

Inteligenta artificiala poate imbunatati performanta motoarelor cu ardere interna


Chiar si cu acest avantaj tehnologic, motoarele diesel nu au atins inca potentialul complet de dezvoltare. Bosch isi propune acum sa utilizeze inteligenta artificiala pentru a dezvolta aceste descoperiri tehnologice de ultima ora. Acest lucru va marca un alt pas spre un punct major de referinta: dezvoltarea unui motor cu ardere care, cu exceptia CO2, nu are aproape niciun impact asupra aerului ambiant. „Credem cu tarie ca motoarele diesel vor continua sa joace un rol important in ce priveste mobilitatea viitoare. Pana cand mobilitatea electrica isi va face loc pe piata, vom continua sa avem nevoie de aceste motoare cu ardere extrem de eficiente,” a spus Denner. Obiectivul sau ambitios pentru inginerii Bosch este dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel si cu benzina fara emisii semnificative de particule sau NOx. Chiar si Neckartor din Stuttgart, un punct negru notoriu pentru poluare, doreste ca viitoarele motoare cu combustie interna sa fie responsabile pentru nu mai mult de un microgram de NOx pe metru cub de aer ambiant – echivalentul unei patruzecimi, sau 2,5 la suta din limita actuala de 40 de micrograme pe metru cub.

 

Bosch vrea sa mearga mai departe: transparenta si testarea realista a consumului si emisiilor CO2


Denner a facut apel la reconsiderarea problemei reprezentate de emisiile CO2 care sunt direct legate de consumul de carburant. Acesta a spus ca testele de consum nu trebuie sa mai fie efectuate in laborator, ci in conditii reale de conducere. Acest lucru ar crea un sistem comparabil cu cel utilizat pentru masurarea emisiilor. „Aceasta inseamna mai multa transparenta pentru consumator si actiuni mai concentrate asupra climatului,” a declarat Denner. Mai mult, orice evaluare a emisiilor CO2 ar trebui sa se extinda semnificativ dincolo de rezervor sau baterie: „Avem nevoie de o evaluare transparenta a nivelului total de emisii CO2 produse de traficul rutier, care sa includa nu doar emisiile directe ale autovehiculelor, dar si emisiile cauzate de producerea carburantului sau a electricitatii necesare alimentarii acestora,” a spus Denner. Acesta a adaugat ca o amprenta mai cuprinzatoare a CO2 ar putea furniza soferilor de autovehicule electrice o imagine mai realista a impactului pe care aceasta modalitate de mobilitate il are asupra climatului. In acelasi timp, utilizarea carburantilor nefosili ar putea imbunatati amprenta de CO2 a motoarelor cu combustie interna.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din PLASTIC PRODUCTS FOR THE BUILDING INDUSTRY (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 TERAPLAST SA 3,0000
2 VALROM INDUSTRIE SRL 3,0000
3 REHAU POLYMER SRL 2,0000
4 CASA NOASTRA SA 2,0000
5 MADRUGADA COM SRL 2,0000
6 DYNAMIC SELLING GROUP SRL 2,0000
7 ARCON SRL 2,0000
8 ELECTRIC PLUS SRL 2,0000
9 GEALAN ROMANIA SRL 2,0000
10 ROMCO SYSTEM SRL 2,0000