MICROSOFT ROMANIA S.R.L.

  |  2017-05-19

Microsoft prezinta pentru prima data in Romania proiectul de arta si tehnologie ‚The Next Rembrandt’

Deconstructia si reconstructia nu sunt straine artei; dar poate un software sa recreeze arta unuia dintre marii maestri? Microsoft aduce la Art Safari prima lucrare creata de un algoritm ruland in cloud, lucrarea fiind disponibila vizitatorilor de astazi si pana duminica, 21 mai.

Zona de experience de la Art Safari gazduieste un nou portret de Rembrandt, realizat la aproape 350 de ani de la moartea artistului. Autorul portretului este la prima sa lucrare artistica, la varsta de doar doi ani: vorbim de un algoritm ce a descompus si analizat vreme de 18 luni toate tablourile semnate de Rembrandt pentru a putea asimila stilul, alegerile si intentiile maestrului olandez intr-o noua lucrare.


Un proiect al ING Bank Olanda impreuna cu agentia JWT si Microsoft, „Urmatorul Rembrandt” este adus la Bucuresti de Microsoft Romania, iar experienta e disponibila vizitatorilor intre 19 si 21 mai, la pavilionul Art Safari Exeprience, Galeriile Kretzulescu, Calea Victoriei, nr. 45. Microsoft a asigurat, prin platforma de cloud Azure, considerabilele resurse computationale si de stocare necesare realizarii acestui proiect.


Poate un algoritm sa invete stilul unui mare maestru?


Fundatia acestui proiect sta in colectarea si analiza de date vizuale. Cele 346 tablouri ale maestrului olandez au fost scanate la inalta rezolutie atat 2D cat si 3D, apoi detaliile au fost amplificate prin algoritmi de deep learning ruland pe platforma de cloud Azure de la Microsoft. Intregul proces a durat mai bine de 18 luni si a implicat artisti, programatori, critici de arta, specialisti in date, istorici ai artei si ingineri, rezultand in 168.263 de „unitati” vizuale pe care algoritmul le-a invatat si folosit.


Alegerea subiectului a fost facuta urmarind deciziile artistului in opera sa. Predilectia lui Rembrandt pentru portrete a usurat decizia, dar a asigurat si o cantitate mai mare de date „de invatare” specifice subiectului pentru algoritmul ce urma sa creeze „un nou Rembrandt”. Detaliile portretului au fost stabilite impreuna cu critici de arta si experti in opera pictorului, tinand cont de alegerile reale ale acestuia si de contextul istoric al activitatii lui. Subiectul: un barbat intre treizeci si patruzeci de ani, cu barba, imbracat in negru, cu guler alb si palarie.


Odata definit „modelul”, algoritmul a creat imaginea folosind tehnicile de geometrie, compozitie, coloristica si detalii invatate din analiza tablourilor maestrului olandez. Rutine software de recunoastere faciala au analizat si clasificat cele mai des intalnite geometrii folosite de Rembrandt pentru crearea fetelor si le-au aplicat pentru a genera trasaturile „modelului” pe panza virtuala a noului tablou.


Imagine versus Tablou


Incluse in algoritmul general, noile trasaturi au devenit fata si bustul unui barbat, vizualizat conform tehnicilor pictorului in termeni de proportie si compozitie. Dar o pictura nu e doar o imagine bi-dimensionala, iar un „nou Rembrandt” avea nevoie de mai mult pentru a fi complet.


Odata ce portretul a fost complet, au fost adaugate textura si relief. In urma analizei tehnicii si tuselor tablourilor existente, imaginea creata a fost completata cu informatii legate de inaltime pentru a recrea miscarile pensulei si aplicarea culorilor. O imprimanta 3D special dezvoltata pentru reproduceri de arta a aplicat 13 straturi de culoare succesive, recreand realist textura unei picturi clasice pentru cei 148 de milioane de pixeli ai noului Rembrandt.


Interactivitate


Portretul este insotit de o instalatie interactiva ce detaliaza tehnicile si datele folosite in crearea sa. Pe ecrane asociate tabloului, vizitatorul poate vedea algoritmii si stiinta din spatele imaginii, precum si a crea propriile tuse vizuale „in stilul lui Rembrandt” cu ajutorul unei pensule virtuale, folosind o varianta a algoritmului dezvoltat pentru proiect.


Mai multe informatii despre proiect sunt disponibile aici si pe site-ul oficial al proiectului.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din MANUFACTURE OF WEARING APPAREL (2014)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 ROSKO TEXTIL SRL 3,6875
2 IC COMPANYS ROMANIA SRL 3,4875
3 ALISON HAYES (ROMANIA) SRL 3,4375
4 TIME INTERNATIONAL TRADING SRL 3,3750
5 COINDU ROMANIA SRL 3,3375
6 FORMENS SRL 3,2875
7 PANDORA PROD SRL 3,2875
8 ARIES TEXTILE SRL 3,1625
9 EUROTEX COMPANY SRL 3,1000
10 BENROM SRL 3,0125