EULER HERMES SERVICES ROMANIA SRL

  |  2018-02-19

Profilul de colectare in Romania a ramas la fel de problematic si in 2017

Euler Hermes a publicat raportul “Scorul complexitatii colectarii si evaluarea anului 2017” ce are ca scop sustinerea persoanelor cu putere de decizie atunci cand tranzactioneaza pe plan international.

Pagina 1/2
 1 2   

Euler Hermes este liderul pietei pentru serviciile de colectare a datoriilor, clasat pe primul loc de clienti. Peste 1.75 miliarde de euro sume restante au fost plasate catre noi in 2017 si peste 303.000 de dosare plasate pentru colectare. Cea mai mare suma colectata dintr-un caz a fost de 45 milioane de euro de la un debitor din Rusia, marfurile au fost restituite in intreaga lume pentru revanzare, pentru o recuperare eficienta. Cea mai mica plata a fost de 47.60 euro, datoria principala. Cea mai rapida colectare a fost la 7:14 minute dupa deschiderea cazului. Debitorul a trimis banii in timpul convorbirii telefonice cu colectorul prin intermediul serviciilor bancare online. Suma fiind aproximativ 1.600 de euro.

 

Editia din 2018 a indicelui de complexitate al Colectarii de creante Euler Hermes are scopul de a masura complexitatea colectarii in 50 de tari, prin intermediul a trei criterii: practicile locale de plata, eficacitatea procedurilor de recuperare inainte de insolvabilitatea debitorului, precum si existenta unui sistem eficient de procedura colectiva. Rezultatul este o viziune a aranjamentelor de recuperare pentru o anumita tara, care ajuta companiile in decizia lor de a exporta.

 

In timp ce media globala este de 51 pe o scara de la 0 la 100, Europa de Vest iese in evidenta atunci cand vorbim de simplificarea vietii companiilor care incearca sa isi recupereze creantele. Suedia (30), Germania (30) si Irlanda (31) ocupa podiumul tarilor cu cea mai putin complexa procedura de recuperare a creantelor. Suedia si Germania sunt exemple, deoarece aceste tari obtin cele mai bune scoruri in cele trei domenii analizate: practicile locale de plata, eficacitatea procedurilor de recuperare in procedura insolventei debitorului si existenta unui sistem eficient asupra procedurilor colective.

 

Europa de Vest are, de asemenea, numeric si procentual cele mai multe tari din categoria cea mai favorabila din clasament: din cele 16 tari din Europa de Vest citate in studiu, 14 sunt printre tarile cu cea mai mica rata de colectare la nivel mondial. Exceptiile sunt Grecia si Italia, ambele clasificate in urmatoarea categorie: nivel ridicat de complexitate.

 

Desi reglementarile romanesti privind platile intarziate sunt mai exigente decat normele U.E., comportamentul de plata al companiilor nationale ramane unul problematic.

 

Directiva 2011/7 /UE, care prevede ca platile in U.E. trebuie facute in termen de 60 de zile, a fost transpusa in legislatia romana prin Legea 72/2013 din 5 aprilie 2013 (Legea 72), modificand astfel Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 (OG 13). Regulile din Romania sunt mai stricte decat cerintele U.E.: ca regula generala, plata trebuie sa aiba loc in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel, atat timp cat conditiile de plata sa nu depaseasca 60 de zile calendaristice. Clauzele abuzive ar fi considerate nule de drept. In plus, partile sunt libere sa convina cu privire la aplicarea dobanzii legale penalizatoare pentru intarzieri in efectuarea platilor. In raporturile dintre profesionisti dobanda legala penalizatoare se stabileste la nivelul ratei dobanzii de referinta plus 8 puncte procentuale. Ca regula generala, dobanzile de intarziere se aplica incepand de la data scadentei si poate creste dupa 30 de zile calendaristice. In practica insa, dobanda este adesea calculata atunci cand incepe o actiune in instanta sau se semneaza un acord de plata.

 

Procedurile judiciare sunt lungi si costisitoare, prin urmare, utilizarea arbitrajului sau a procedurii somatiei europene de plata merita sa fie luat in considerare, deoarece atat arbitrajul, cat si deciziile pronuntate in tarile UE sunt destul de aplicabile. Chiar daca sunt costisitoare, in ultimul timp se recurge tot mai mult la metode alternative de solutionare a litigiilor, deoarece ele ofera un mijloc important de a evita procedurile indelungate pastrand in acelasi timp confidentialitatea.

 

Inainte de a demara actiunile juridice de orice fel, este totusi esential sa se efectueze actiuni prealabile temeinice pentru recuperarea creantelor pe cale amiabila. Intr-adevar, odata cu trecerea timpului, este posibil ca rau platnicii sa devina insolvabili. In astfel de cazuri, recuperarea datoriilor devine practic una imposibila.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din DAIRY (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 ALBALACT SA 3,0000
2 DANONE - PRODUCTIE SI DISTRIBUTIE DE PRODUSE ALIMENTARE SRL 3,0000
3 DELACO DISTRIBUTION SA 3,0000
4 SIMULTAN SRL 3,0000
5 FABRICA DE LAPTE BRAȘOV SA 2,0000
6 FRIESLANDCAMPINA ROMANIA SA 2,0000
7 HOCHLAND ROMANIA SRL 2,0000
8 COVALACT SA 2,0000
9 BETTY ICE SRL 2,0000
10 LACTO FOOD SRL 2,0000