DOINGBUSINESS.RO

  |  2014-05-12

Sonae Sierra inregistreaza in primul trimestru al anului 2014 un profit net de 11,8 milioane euro

Sonae Sierra, specialistul internațional în centre comerciale, a înregistrat pe primele trei luni ale acestui an un Profit Net de 11,8 milioane euro

În aceeași perioadă, Profitul Direct a fost de 11,7 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar EDIBTA a atins 25,6 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere cu 11% față de aceeași perioadă a anului 2013.

 

Profitul Direct a fost influențat, în principal, de trei elemente. În primul rând, acest rezultat a fost influențat de vânzarea unor active în 2013, conform strategiei de reciclare a capitalului adoptată de companie, și anume, Parque Principado din Spania, Valecenter și Airone din Italia. Acest lucru motivează un procent de 45% din scăderea profitului direct. În al doilea rand, scăderea este datorată impactului devalorizării realului brazilian, la cursul mediu de schimb, în perioada cuprinsă între primul trimestru al anului 2013 și primul trimestru al anului 2014. Acest efect justifică 21% din scăderea totală a profitului direct. Procentul rămas (de 34%) este explicat prin costurile suplimentare alocate de către companie pentru pregătirea intrării pe noi piețe.  

 

În perioada analizată, a continuat redresarea portofoliului din Europa, tendință care a început să se manifeste în al doilea semestru al anului 2013, lucru reflectat în cifra mai mare a vânzărilor chiriașilor, în timp ce portofoliul din Brazilia și-a menținut același ritm bun de dezvoltare.  

 

Chiriașii din portofoliul european au înregistrat o creștere cu a vânzărilor 0,5%, atingând un vârf de creștere de 2,7% în Portugalia și în Italia, comparativ cu aceeași perioadă din 2013, deși efectul pozitiv al vânzărilor de Paște se va reflecta abia în vânzările din aprilie. Continuăm să avem rezultate pozitive în Brazilia, unde vânzările chiriașilor au crescut cu 7,7% (în reali brazilieni), față de aceeași perioadă a anului 2013.

 

Rata globală de ocupare a portofoliului a fost de 94,6%, cu 0,7% mai puțin față de aceeași perioadă din 2013, cifră care se justifică prin calitatea activelor Companiei și a felului în care acestea sunt administrate, în contextul în care ratele de ocupare și vânzările de pe piața imobiliară din Europa suferă încă, urmare a impactul negativ al situației economice actuale. 

 

Conform afirmațiilor lui Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra,„primul trimestru al anului 2014 a consolidat tendința de redresare a performanței operaționale a portofoliului nostru din Europa. Aș dori de asemenea să subliniez că în aceeași perioadă am refinanțat datoriile a trei active din Portugalia, reprezentând 156 milioane euro în total, și am sporit activitatea de furnizare de servicii pentru terțe părți, unde am semnat noi contracte în două noi regiuni geografice”

 

Refinanțarea datoriilor

 

Un alt element demn de subliniat pentru acest trimestru este acela că Sonae Sierra a reușit să refinanțeze datoriile a trei centre comerciale, reprezentând 156 milioane euro în total, ceea ce reflectă încrederea băncilor naționale și internaționale în soliditatea managementului Companiei și în activele sale. 

 

În cadrul acestei operațiuni, NorteShopping a obținut 135 milioane euro refinanțare, iar Centro Comercial Continente de Portimão a fost refinanțat cu 12 milionae euro și AlbufeiraShopping cu 9 milioane euro. Băncile care au contribuit la aceste operațiuni de refinanțare au fost BES, BPI, Santander Totta, BIC, Banco Popular Portugal și Banco Popular Español.

 

Noi proiecte, achiziția de active, furnizarea de servicii și expansiune internațională 

 

În primele trei luni ale acestui an, Sonae Sierra a demarat construcția a două noi proiecte. Localizat în București, România, centrul comercial ParkLake, ce urmează să fie inaugurat în 2016, reprezintă o investiție de 180 milioane euro. Centrul va avea o ofertă comercială diversificată și de calitate dispusă pe 70.000 m2 suprafață totală închiriabilă, cu aproximativ 200 de magazine și o parcare interioară cu 2.600 de spații de parcare. La Sao Paolo, în Brazilia, au început lucrările de extindere și modernizare pentru centrul comercial Franca Shopping, lucrări programate a fi finalizate spre sfârșitul anului 2014. Acest proiect de extindere, reprezentând o investiție de 31 milioane de euro, va suplimenta spațiul cu aproximativ 11.000 m2 suprafață totală închiriabilă și va aduce 68 de noi magazine, centrul ajungând astfel la un total de 30.000 m2 GLA.

 

 Totodată, în primul trimestru al anului 2014, Sonae Sierra a semnat trei noi contracte de management și leasing pentru centre din Maroc și Italia. Sonae Sierra va administra și va închiria centrele comerciale Carré Eden din Marrakech și Arribat Center din Rabat. In Italia, Compania va asigura închirierea noului centru comercial La Perla din Faenza.   

 

În Portugalia, Sierra Portugal Fund (SPF, Fondul Sierra Portugalia) a încheiat un acord cu GREP II, fond administrat Grosvenor Fund Management în scopul achiziționării pachetului său, de 50% dintre  acțiunile AlbufeiraShopping și Centro Comercial Continente de Portimão, ceea ce înseamnă că acum deține ambele centre în întregime.

Dincolo de raportarea rezultatelor pentru primul trimestru, în luna aprilie Sonae Sierra a format o companie joint venture cu CITIC Capital, cea mai importantă companie de management al investițiilor din China, în scopul furnizării serviciilor de administrare a proprietății și închiriere pentru centrele comerciale din China. Cu sediul la Shanghai, compania nou-înființată aduce laolaltă o echipa multidisciplinară formată din talente locale și expatriați specializați în marketing, leasing și administrarea centrelor comerciale. Echipa este pregătită să-și ofere serviciile centrelor comerciale din portofoliul CITIC Capital sau parte a fondurilor administrate de acesta.

 

Valoarea Activelor Nete (NAV) și Indicatori Financiari

 

Sonae Sierra calculează valoarea activelor nete (NAV) în conformitate cu liniile directoare publicate de INREV (Asociația Europeană a Investitorilor în Entități Imobiliare Necotate la Bursă) în 2007.

 

Pe baza acestei metodologii, la 31 martie anul acesta, Sonae Sierra înregistra o valoare a activelor nete de 1,029 miliarde euro. Această valoare reprezintă o creștere de 2% față de valoarea din luna decembrie 2013. Creșterea se datorează mai ales Profitului Net din această perioadă și unei variații favorabile a realului brazilian (între 31 decembrie 2013 și 31 martie 2014).

 

Sonae Sierra și-a menținut strategia conservatoare de finanțare pe termen lung. Structura capitalului este susținută de termenul lung de scadență a datoriilor, cu o medie de 4,98 ani, unde 70% din datorii sunt împrumuturi cu dobândă fixă, ceea ce demonstrează abordarea prudențială în acoperirea riscului de dobândă și un profil echilibrat al scadenței datoriilor. 

 

Sonae Sierra continuă să demonstreze capacitatea de a accesa finanțare la un cost scăzut, de pe piața bancară sau piața de capital. Costul mediu al împrumutului pentru compania Sonae Sierra este la același nivel ca și în anul 2013, situându-se în prezent la 4,3%. Cu excepția Braziliei, costul mediu al împrumutului este de 3,7%, un cost relativ scăzut, comparabil cu companiile Europene din același sector.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

TOP COMPANII din FMCG TRADE (2016)
Scoring Methodology by ERNST&YOUNG


 
#
NUME COMPANIE
SCORING TOTAL MCR
 
1 ELGEKA - FERFELIS ROMANIA SA 2,0000
2 DE SILVA EXCLUSIV SRL 2,0000
3 FICOSOTA MARKETING ROMANIA SRL 2,0000
4 P.P. DISTRIBUTORS - ROMANIA SRL 2,0000
5 REVANS TRANS SRL 2,0000
6 KALLAS - PAPADOPOULOS ROMANIA SRL 2,0000
7 ANTONY GROSS EXIM SRL 0,0000
8 GROSBI IMPEX SRL 0,0000
9 POTPURIU SRL 0,0000
10 KARA DISTRIB SRL 0,0000